Tuan Blog

Apabila salah satu pintu kebahagian tertutup,yang lain akan terbuka tetapi kita selalu akan memandang pintu kebahagian yang telah tertutup itu terlalu lama sehingga kan kita tidak nampak pintu kebahagian lain yang telah pun terbuka untuk kita.Mungkin Allah sengaja memberi kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul,Kita akan tahun bagaimana untuk bersyukur dengan pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.Walaupun harini kau mengukir luka dihatiku. Aku akan tetap menghulurkan tangan dengan tersenyum. terima kasih sebab mencorak dan mengajar erti kehidupan dalam hidup ini even dengan cara menyakitkan. ^^

I'm

I'm

..cinta...

cinta.. org kata cintalah bde paling agung dlm dunia nih sama ada cinta pada ALLAH atau cinta sesama manusia..org ckp kehadiran cinta blh merubah segalanya..conthnya Negara y berperang pun blh berdamai, kedamaian dan kententeraman dapat dicapai..kuatkan kuasa cinta..
bagi kau orgkan apalah kau org fhm tentang cinta n maksud cinta??
Lau sy cinta itu blh diertikan mcm kopi..

Cinta ibarat secawan kopi ,
yang hanya hangat seketika sewaktu panas,
aromanya wangi dan rasanya sedap..
Tapi cuba lau dah sejuk,
Pasti bau dan keenakanya hilang..
Kopi yang sejuk langsung menutup selera,
Begitu juga cinta,
Lama-kelamaan akan tawar dan pudar..
Apa sahaja rasa kopi pasti ada pada cinta,
mcm kopi, cinta bh tawar, pahit dan manis bergantung pada
bancuhannya

betul x??ermmm..ikut pendapt masing2..

tiba2 lak nak berckp pasal cinta kan..heheh..sekali sekala xslh kan..
berckp pasal cinta tiba2 ingat dkt “dia”..ingat kah dia pada ku..harap..ntahlah maybe aku rindu dia sangt2 kot..sampi dlm termimpi berckp dgn dia..lucu kan..

dulu aku suka solo but skrg pun suka lagi solo coz aku tngu dia berpaling semula kearahku..lau dia masih nak berpaling..atau mungkin jodoh dia bkn dgn aku..org ckp lau jodoh ada lari lah ke benua mana pun pasti berjumpa juga coz masih ada jodoh y terikat..ntahlah org ckp..aku pegang pada kata2 tu..lau jodoh antara kita pasti bersatu juga kita…
kalu kwn2 aku tahu kot sapa y aku mksudkan kot..kau org nak tahu ke sapa??haha..xpyhlah biarlah dia menjadi rahsia hati aku..

bagi aku kan lau ada y sayangi kita jgnlah kita sia-siakan dia 2..cuba syngi dia dulu bila dah cuba lau xdapt nak buat mcm mana..tapi dlm masa kita mencuba 2 terangkan lah dkt dia supay dia berikan kita masa utuk menerima dia..insyallah dia blh fhm, lau kita terangkan elok..
tapi mcm org ckp cinta xblh dipaksa..bila dah cuba xdpt lepaskn lah..jgn men kan dia, dia dah cukup terseksa bertepuk sebelah tangan jgn taburkan lagi garam dlm luka dia 2 k..tapi blm cuba blm tahu..sbb 2 lah ckp perlu cuba dulu..lau x bila dia berlalu pergi dari pada kita barulah kita menyesal..

bila e2 berlaku menagis air mata drh pun dah xberguna..xkan ada y nak jilat balik ludah dia kan..so fikir elok2 seblm buat keputusan..menyesal kemudian hari xada guna mcm aku..tiba2 lak..gurau je 2…

dulu time dia ada sisi xkira masa..pemberi semangat dan sebaginya..xpernah nak hargai dia..selalu ckp just kwn tapi bila dia betul2 tinggal kan aku baru aku tahu, aku betul2 rindukan dia..tapi malu+ego lak nak cari dia balik..org ckp bila dia xada disisi baru kita rasa kehilang..aku dah rasa kehilangan 2..sakit sangt..
dia selalu ckp aku xpernah hargai dia, mmg aku xpernah..tapi dia tetap nak jadikan aku ratu hati dia..
"xkisah apa semua org ckp tntg sy n awk tapi sy n awk tahu sapa sy.."

e2 pendapat aku lah tapi msing2 fikirlah..lau xada pahit x hiduplah hubungan 2..tolak ansur pun penting tau…y dah ada pakwe n makwe 2 jaga elok2 ye hubungn yang dah 2..jgn kerana kesilpn kecil nak besar2 kan..ramai y melakukan kesilapn kecil dan akibatnya besar tau..fikirkan lah…

e2 jelah nak tulis hari nih coz nak kongsi pengalam…heheh…
jgn meyesal tau dlm membuat kesilapn….. take care…



2 comments:

Anonymous said...

hahahahahaha.... sapo jejaka itu mek ta, menarik kisah cinta mu nih...

mISzzE eta said...

haah..bde nih rahsia lah yo..xblh ckp nti malu lak dia..nti dia slhkn aku lagi..ish2..heheh

mY hEArt

ALL THIS BY yean_eta..
..just by my..

I'm WAITING OF MY HAPPINESS TO FIND ME