Tuan Blog

Apabila salah satu pintu kebahagian tertutup,yang lain akan terbuka tetapi kita selalu akan memandang pintu kebahagian yang telah tertutup itu terlalu lama sehingga kan kita tidak nampak pintu kebahagian lain yang telah pun terbuka untuk kita.Mungkin Allah sengaja memberi kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul,Kita akan tahun bagaimana untuk bersyukur dengan pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.Walaupun harini kau mengukir luka dihatiku. Aku akan tetap menghulurkan tangan dengan tersenyum. terima kasih sebab mencorak dan mengajar erti kehidupan dalam hidup ini even dengan cara menyakitkan. ^^

I'm

I'm

nasSIHatkaN oRG y DEgiL

DEGIL..
SAPA Y DKT DUNIA NIH XADA PERANGAI DEGIL???

degil e2 something y biasa..bagi aku lah
aku sendiri pun degil..aku mengaku..aku mmg seorg y degil but bila di tegur 2 blh lah aku terima lagi..bukan semua lah kdg2 but aku cuba juga try dengar dulu...lau xblh terima di akal aku, aku buat bodoh lah 
(lau bab cinta degil aku mmg lain ciket..degil y xada org blh kasi nasihat) 
but bila org y degil ++++,  mcm mna nak buat sepatah ckp sepuluh dia bls..susah tol kan..pasti kau org pun ada kwn2 y mcm nih kan degil n keras kepala sangat2...susah nak di bawa berckp...menyakitkn ati lagi ada lah...
APA BLH BUAT BNYAK2 KAN BESABAR LAH YE..



aku ada lah mber y degil ++ nih..
susah betul nak nasihatkan dia..ikut hati mls nak ckp dah bek buat diam..but bila fikir balik xbek kami buat mcm 2 kami x menasihati kwn kami bila dia mlakukan silap..pemikiran xmatang betul..lau nak matang lau kwn buat silap tegur, jgn buat diam..
"ikut dia lah, dia y rasa", 
e2 y selalu kita buat kan..xbek tau..wlapa pun dia tetap kwn kita bkn ke sekali kwn kwn utuk slmnya..

berbalik pada kes aku tadi..kwn aku nih punyalah susah nak dengar nasihat..sampi sendiri naik mls..lau kami diam kami takut perkara buruk berlaku, lau kami bising nti ckp kami nih xpuas hati lak mcm aku ckp tadi menyakitkan ati je bila ckp dgn dia..susah2 manusia nih..

buat my friends

skrg aku tngah rungsing takut apa2 berlaku..mybe aku bkn kwn y bek but aku xnak tgk kwn aku menuju ke jln y silap..lau perkara y kita silap blh buat ikhtibar xapa, takut perkara tu blh mrosakan masa depan kita mcm mana???
manusia xsempurna..aku pun sama, tapi lau blh tolong sedarkan, blh je kami tolong..tapi lau sendiri xnak sedar sapa y nak tolong??tolong lah kdg berfikir matang juga, kdg fikir positive dan negatif..wlpun kita mcm kanak lagi but some time matang e2 pun penting juga…kami disisi bkn sekadar utuk melihat but utuk menghalang but tanpa pertolongan diri mcm mana kau nak hlang diri sndiri..
aku xnak kau menyesal kemudian hari..penyesalaan y xada guna..
lambat atau cepat pasti perkara tu berlaku..
tnggu tiba masnya sahaja..hari tu akan kunjung tiba...
tolong lah my friends…

lau kau org ada kwn2 y degil suka buat bde y kau org rasa slh, apa kata kau org cuba nasihat pelan2 mana tahu Berjaya, blm cuba blm tahu..try selagi termampu..jgn jadi juru penilai dan pemerhati sahaja..try the best…

cikgu aku ckp, org y degil nih blh dilembutkan melalui kelembutan & keikhlsan..
aku pun percaya, lau time aku degil bila ada y berlembut aku dah mula mendengar kata..
cuba ckp lembut, ckp dari hati ke hati, cuba fahami keadaan dia..
cuba jelah apa2 cara pun y penting bkn kekerasan..kekerasan lagi memburukan keadaan..so buatlah y terbaik k…

aku pun akn cuba..!!chayio!!

1 comment:

mISzzE eta said...

xlah...utk mber2 sy semua..beringat kan...ambil lah jadikan sebagai teguran berguna...but this not 4 u...

mY hEArt

ALL THIS BY yean_eta..
..just by my..

I'm WAITING OF MY HAPPINESS TO FIND ME