Tuan Blog

Apabila salah satu pintu kebahagian tertutup,yang lain akan terbuka tetapi kita selalu akan memandang pintu kebahagian yang telah tertutup itu terlalu lama sehingga kan kita tidak nampak pintu kebahagian lain yang telah pun terbuka untuk kita.Mungkin Allah sengaja memberi kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul,Kita akan tahun bagaimana untuk bersyukur dengan pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.Walaupun harini kau mengukir luka dihatiku. Aku akan tetap menghulurkan tangan dengan tersenyum. terima kasih sebab mencorak dan mengajar erti kehidupan dalam hidup ini even dengan cara menyakitkan. ^^

I'm

I'm

HR punya kejadian

This weak HR jatuh hari khmis lagi..2 minggu nih asyik jatuh hari khmis jak HR nih, xfun langsng dah lah cuti hari org kerja..xada juga aktiviti nak di buat..tapi apa pun bersyukurlah juga dpat juga gua cuti minggu nih drp jadual sebenar pttnya gua xdpt cuti this weak..ingat kami robot ke kerja tanpa rehat tol x..

HR ialah hari rehat..biasa lah nurse akan kerja 6 hari je seminggu , so cuti xkira hari, lau kena hari isnin isnin lah..xmcm kerja office..melainkn y kerja mlm ada lah RM n HR..RM tu bkn duit ye syng2..RM tu ialah rehat mlm ye..

Disebab kn dah tahu esok cuti aku pun p lah melepak bilik si ayu n atiq tgk2 wayang..lagipun mlm tu lapar betul coz xmkn dkt dwn mkn..
"makcik tu masak LAUK xsedap"
..so ayu dgn baik hatinya mskan kami Maggie..thnks tu ayu coz mskn kami..kenyang juga wlpun dgn magie je..si nor lak pasang cite “atum in my heart” alah cite Korean y cedih betul tu..apalagi lyn lah kami cite tu, wlpun dah berjuta2 kali tgk..mula2 feza mengalah diikuti atiq n nor..so tinggal lah aku n ayu..lyn punya lyn xsedar dah jam dah kul 5.30 am..slmatlah ayu n aku cuti hari tu lau x matilah nak p kerja dgn xcukup tidur..lge pun masa last2 episod cite tu tgk kami bkn kami tgk cite..so bila dah xtahan mata, aku pun balik lah bilik tu sambung tidur..

Sedar2 je jam dah kul 9am, e2 pun bila dengar lyd ketuk pintu..sbb dah jnji dgn dia semlm nak p jumpa kerani y dekat pejabat nak uruskn elaun dia y xmasuk2 tu..aku pun dgn mamai2 bngun lah nak buka pintu..

NAPA XBLH BUKA NIH?? 

bila aku cheak pintu xkena selak pun??cari kunci bilik xada..feza bwk kunci ke??bila tgk pintu bilik sah!!mmg gua dah kena kunci drp luaR oleh adik junior gua..apa lagi kalut lah aku dkt dlm bilik ngis2 sbb kena kunci..lyd, atiq n ayu xcaya lak aku kena kunci drp luar,siap2 dia ketwa2 kan aku lagi ingat aku gurau dgn dia..bila dia dngar aku dah ngis dkt dlm barulah dia org percya..tapi selmat lah juga dia org tolong cari kunci y sama dgn bilik aku utuk kasi aku keluar drp bilik..slmtlah kunci bilik lyd sama dgn aku..Berjaya juga aku kour dgn nafas xcukup coz takut..

Lps temankan lyd buat urusan dia aku pun lpak bilik ayu tertidur lak sana..sedar je feza dtng ajak balik bilik coz jap ag nak kour kan cari brng2 y xada n teman atiq buka puasa..aku dah pegang kepala dah..sakit betul kpala aku, iyelah xcukup tidur apa blh buat juga..masuk bilik aku tertidur blik sedar je dia org (feza, ayu, atiq & aisah ) dah siap..dgn pantas aku p maNDI n bersiap ala kadar je..
xpyh ciap cntik2 nti org berkenan susah lak kan..hehehe..perasaan lak..sebenarnya sbb dia org dah buka mukadimah bebelan dia org e2 y cepat2 tu..ahhah

So bila dah selesai urusan kami semua..kami pun p lah restoran ayam mas..kononnya nak buka puasa dkt sana lah konon..masing2 pilih nasi ayam ikut selera masing2..mlm tu kami berbuka..sbenrnya bkn kami atiq y berbuka mkn nasi ayam n jus apple..mewah kan mkn..masuk je waktu terus kamu berbuka, dengn smngat nih mkn..dlm hati mst sedp nih, sekali mkn hampeh..sedap2 tapi mcm muak r..xhabis nasi kami wlpun masa tu lpar gila..sabor jelah..nmpak gayanya mlm tu mkn Maggie lagilah kami..apa blh buat..
aku, ayu, feza n atiq 
dekat restoran ayam mas

Pengajaranya jgn lah tgk sedap mata memandang n mewah jak bde2 blm tentu ikuselera kita..gua akn ingat sampi bila…  

ayu, feza, atiq n aisah




balik je drp bndar kami mandi2 n downlod cite kl ganster lak..ajaknya mlm tu lyn cite kl ganster tapi bila ingat masing2 semua kerja pagi paksa lah tundakn rncangn kami..takut xterbngun je esok tu..hehehe..xapa mlm lain ada lagi..


Tgk apa je aktiviti kmi buat bila hari cuti jatuh pada hari mber2 kerja..masa terhad..kena tnggu dia org blik lah..dia org pun lth kerja mstilah nak rehat2 dulu so masa terhad lah..masa bnyak habis dgn TIDUR..nak keluar sekali dgn kak sham n emma pun susah dah, xmcm dulu..rindukan saat y dulu..mintak2 lah next weak HR jatuh hari cuti y sama je semua SEKALI baru happening…

No comments:

mY hEArt

ALL THIS BY yean_eta..
..just by my..

I'm WAITING OF MY HAPPINESS TO FIND ME