Tuan Blog

Apabila salah satu pintu kebahagian tertutup,yang lain akan terbuka tetapi kita selalu akan memandang pintu kebahagian yang telah tertutup itu terlalu lama sehingga kan kita tidak nampak pintu kebahagian lain yang telah pun terbuka untuk kita.Mungkin Allah sengaja memberi kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul,Kita akan tahun bagaimana untuk bersyukur dengan pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.Walaupun harini kau mengukir luka dihatiku. Aku akan tetap menghulurkan tangan dengan tersenyum. terima kasih sebab mencorak dan mengajar erti kehidupan dalam hidup ini even dengan cara menyakitkan. ^^

I'm

I'm

first time try to make tomyam

sy teringin nak mkn tomyam, sejak minggu lpas ag teringin nak mkn tomyam..

sbrnya rindu tomyam y mak buat, but biasalah org y duk jauh nih mmg mengidam bde2 y comfem xkan dpt..mengada2 je lebih..
sbb tu aku duk pujuk tukang masak aku dkt pulau nih supaya mskan tomyam utk aku, but xkena lyn nih..geraam jap, namun usaha memujuk diteruskan..xputus asa sbb betul2 teringin nih..selepas beberapa hari pujuk akhirnya kena lyn jak..
even lmbat seminggu bru dpt bersyukur juga dpt drp xdpt kan..

lama dah rasanya x mkn tomyam kot..smpi aku lupa bila last aku mkn tomyam..tahu sbnrya lau nak senang mkn dkt kedai je kan but y dkt biasa xmcm home made..aku kan demand, semua x kena dkt lidah aku nih..

so aku berjaya pujuk awang utuk p cari sotong, udang semua..
even panas2 aku berjln p pasar y jauh tu,sangup kot demi tomyam..but ada sotong je..sedih2..
(even mulut xberhenti merungut sbb kena jln jauh dlm keadaan panas, lau jln2 ngn dia org mmg kena tahan hati,)

ada ke ptt pes tomyam xada dkt semporna nih, kehbisan stok semua..hbis semua tmpt dah cari xada nih..
so kena buat cara lain lah kan..

dahlah masa proses penyediaan berlaku dgn riuh rendahnya.. ialah lau xbergaduh masa proses potong sayur, bawang  mmg x gempak lah rasa kan, suara mst kena tinggi kena gaduh2 lau x mcm xsyok..
padahal kegeraman..inilah lau budak2 duk dapur..
lau dkt umah mak ayah nih comfem kena halau drp dapur lau bisisng mcm nih..

akhirnya dgn kekurang drp segi pes dan kami guna cube pati je berjaya juga kami buat, even bnyak inovasi dpr geng2 y xpndai buat n just berpndukan internet nih..
rasa dia sedap kot..even sedap pada kami je..lntaklah kan sbb kami je makan kan..hehe
y pling penting sy dah dpt buat so next time dah pndai dah, so next time mesti ag sedap drp smlm,

so today what the menu??lau y menu sy xtahu kena lah kau org ajar..what do u thing geng..
but make sure sy mkn makanan tu, sbb sy demand n memilih  bab mkn nih.. sy suka msak n bljar msk, but makanan tu mstilah y sy suka makan lau x mlas sy nak blajar...ehhe..
ada lak manusia mcm ni kan..

ada itulah eta..i love to be me..ehheh





No comments:

mY hEArt

ALL THIS BY yean_eta..
..just by my..

I'm WAITING OF MY HAPPINESS TO FIND ME