Tuan Blog

Apabila salah satu pintu kebahagian tertutup,yang lain akan terbuka tetapi kita selalu akan memandang pintu kebahagian yang telah tertutup itu terlalu lama sehingga kan kita tidak nampak pintu kebahagian lain yang telah pun terbuka untuk kita.Mungkin Allah sengaja memberi kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul,Kita akan tahun bagaimana untuk bersyukur dengan pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.Walaupun harini kau mengukir luka dihatiku. Aku akan tetap menghulurkan tangan dengan tersenyum. terima kasih sebab mencorak dan mengajar erti kehidupan dalam hidup ini even dengan cara menyakitkan. ^^

I'm

I'm

PERihAL ExAM


Akhirnya tamat juga exam final dlm krsus jm nih, tepat2 jam 4.30pm pada 11.11.2011 semua kekusutan dlm otak terbang menghilang dan menjauh..

4 hari exam y memberi  tekanan (2 hari teori, 2 hari prktikul)
Minggu2 y memenatkan (minggu stdy n tanpa tidur)
Semua tu hilang dengan rasa lega..akhirnya semunya berakhir dengan sempurna..senyuman sentiasa terukir dibibir..wlpun ada y salah jwb atau apa dah xdihiraukan lagi aslkn semuany berlalu..

Hari pertama exam paper 1 (perawatan sain basic dan kejururawatan) mengambil tempat..
Hari ke 2 paper 2 (perawatan kebidanan dan komuniti)

persedian pada mlm tu semua tidur awl, tkut bngun lmbat kan..pakain, peralatan semua dah sedia awl2 lagi..

Seawl jm 5 pagi aku dah terjaga, biasalah takutkan sampi xdpt nak tidur..bila dah siap, tutun p dewan mkn..mkn lu nti lau perut lapar xblh nak jwb dgn elok..jam 6.45am semua bergerak ke dewan persidangan utuk mendengar amanat2 akhir drp puan2 kami..

Puan AISHAH member kata2 semangat n suruh kami nyanyikan lagu..iyelah lagu btch julai 09 (rahsia)..dgn semangat nih nynyi..hpy betul mcm dah tamat exam..Puan SAMSAH penyelaras batch kami lak ambik alih selepas itu..kata2 semngat juga diberi n peraturan2 y kena selalu diingati..

Jam 7.50 semua melangkah masuk ke dewan peperiksaan..kali nih disebabkan group paling terami terpaksa lah ada 2 dewan exam 1 dimakmal 2, 1 lagi didewan seberguna.. aku didewan serba guna..best juga dkt c2 xsejuk sangat..ahhah…

PASAL SOALAN??
Soalan dia mmg mantap..senang but menjerat betul..apa2 pun dah terjwb dah..hahaha..mantap betul mcm xpercaya soalan mcm nih keluar punya lah target y susah keluar..

Hari ke 3 & 4 osce..haha..masa nih betul tekanan jiwa melnda..di quarantine dari pada jam 6.45am lagi but jam 4.00pm baru blh tgk dunia n menhirup udara y segar bkn udara econ..haha..letih betul..daripada tidur bgun, stdy jap, tidur balik..bosan betul..hahah..dah lah 2 hari  osce tu..tekanan betul..mcm xada life..

Ocse ada 10 station ,

p-1: pemberian insulan
ke-2 : pemeriksaan payudra
ke-3 : pengambilan kesihatan bayi melalui ukur pnjng, lilitan kepala n dada…
ke-4: pengambilan sejarah obst y lalu for booking
ke-5: pemberian nebulizar
ke-6 :pemberian ubat
ke-7 : perkembangan bayi 9 bulan but just moto n social bby
ke-8 : pengkatetaran
ke-9 : balutan
ke-10 : paper n pen (mksudnya kena menulis, kali nih soalan tentang peralatan kebidanan)

station 1 hingga 5 just hari pertma..station ke 6 hingga 10 hari ke dua osce..E2 y masuk dlm exam final jm je ye..next year xtahulah mcm mana..ahhah..

Sekarang semua jmp julai 09 sedang berseronok meraikn hari kemerdekaan mereka..sampi xtidur mlm coz tgk wyang..p berjoli dibndar..biasalah 1 mimggu sblm exam xdibenarkan sangt nak p bndar nih tkut jadi apa..semua dah rindu dkt PAKWELL, SERVAY..buku2 semua dah campak dlm kotak..ada y dah ank buang dlm tong sampah..skrg ngah menunggu masa2 nak blik, krsus induksi, exam LJM..

Tinggal 1bulan 2 minggu lagi sblm meningalkan bumi sabah nih…
Yahuuuu…..  

Tapi jgn hapy sangat LJM bakal tiba xlama lgi…
ingt ye mber n geng2 semua..

No comments:

mY hEArt

ALL THIS BY yean_eta..
..just by my..

I'm WAITING OF MY HAPPINESS TO FIND ME