Tuan Blog

Apabila salah satu pintu kebahagian tertutup,yang lain akan terbuka tetapi kita selalu akan memandang pintu kebahagian yang telah tertutup itu terlalu lama sehingga kan kita tidak nampak pintu kebahagian lain yang telah pun terbuka untuk kita.Mungkin Allah sengaja memberi kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul,Kita akan tahun bagaimana untuk bersyukur dengan pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.Walaupun harini kau mengukir luka dihatiku. Aku akan tetap menghulurkan tangan dengan tersenyum. terima kasih sebab mencorak dan mengajar erti kehidupan dalam hidup ini even dengan cara menyakitkan. ^^

I'm

I'm

REsulT EXAm & TRaGEDi eXAm


Kau org tahu x..julai 09 betul2 happy coz PUAN SARIAH dah umum kan keputusan exam..hehehe

Exam osce..
Keputusanya……

Syukur pada tuhan julai 2009 lulus 100%

Yes..!!!!!!

akhirnya..kekuatan kumpulan paling ramai dah terbuktikan, kami bkn mcm y dickp2..kumpulan paling ramai namun blm tentu terbaik..ehhe..yes kami dah buktikan pada kolej wlpun kami ramai kami tetap blh berjaya.. skrng tinggal teori lagi..harap2 sama juga mcm osce..

keputusan teori akan keluar pada 26/11 but memandangkan hari sabtu so kami akan tahu pada 28/11..xsabar nak tnggu hari tu n takut pun ada..

terkejut semua penjaga exam, PUAN2 n junior2 kami coz kami y terlalu ramai nih pun blh lulus dgn cemerlang semua..wlpun xada sangat prktis osce, kerana teori y lbh ditekankan..

wlpun ada tragedi semasa n selepas exam namun kami tetap tabah..

selepas exam pada 11/11, riani (budk btch julai 09) pengsan dan di kejarkan ke hospital, dan dia masuk kan ke wad..selama 3 hari juga kena tahan dia tu sbrnya dia mintak DAMA..selamat juga dia sempat duduk exam..

DAMA : Discharge Against Medical Advice @ Against Medical Advice (AMA)
merupakan satu istilah yang digunakan dengan pesakit yang ingin dirinya keluar daripada hospital menentang nasihat doktor. Walaupun ia mungkin secara perubatan tindakan kurang bijak bagi orang yang ingin meninggalkan hospital awal,namun dalam kebanyakan kes hasrat pesakit dipertimbangkan terlebih dahulu.Pesakit biasanya diminta untuk menandatangani borang yang menyatakan bahawabeliau sedar bahawa dia akan meninggalkan kemudahan terhadap nasihat perubatan, dan istilah AMA digunakan pada laporan mengenai pesakit. Ini adalahatas sebab-sebab undang-undang sekiranya terdapat komplikasi untuk mengehadkan liabiliti ke atas bahagian kemudahan perubatan.

sbnrnya dia tu dah mula rasa sakit n bergegar badan sejak 10hb lagi tapi dia tahan demi exam..sudah lah dia tu calon exam n group teakhir osce..cian dkt dia..demi xnak tngguh  sem..2 hari dia bertahan..tabahnya dia kan..wlpun sakit tetap baut okey dan masih blh senyum..xsangka betul dia tengan berlawan dgn diri dia supaya bertahan wlpun dlm jngka masa y lama

..mula nya kami dah perasaan namun bila ditnya dia ckp sihat okey lagi..
kami : dah mkn ubat??
Riani : dah..saja je nih men2 ciket je..

Lawak kan minah nih wlpun sakit tetap cool..blh men2 lagi dgn kami..masa dia mintak MISS call kan ambulan utuk dia seblum dia duduk exam last, dia still senyum dan ketawa e2 y mbuatkan kami ingatkan dia men2..namun bila dia sampai bilik n pengsan dan fit sekejap barulah kami nih mcm org hilang anak berlarian carikan bantuan..

Lucu betul bila ingt kejadian tu..riani mmg cool n blh buat kami kalut dlm sekelip mata..

Apa2 pun geng2 e2 semua dugaan ketika exam..e2 juga akan menjadikan kenangan abadi kita ketika tua nti..semua y pahit skrg akan manis bila di ingati kelak..anggap semua bde cuba drp tuhan utuk kita tabah n matang…

Lupa nak ucapkan tahniah pada julai 2009 kerana lulus 100%..

Aku bangga krn menjadi sebahgian drp
julai 2009..

No comments:

mY hEArt

ALL THIS BY yean_eta..
..just by my..

I'm WAITING OF MY HAPPINESS TO FIND ME